Výzva č. 20 - podmínky veřejné podpory, doba udržitelnosti a soutěž na nového dopravce
Dopravce má uzavřenou s městem smlouvu o veřejných službách městské autobusové dopravy do konce roku 2022, což splňuje i podmínku udržitelnosti projektu 5 let za předpokladu, že ukončení realizace projektu proběhne do podzimu 2017. Specifická pravidla požadují minimálně 30 000 km ročně ujetých km jedním autobusem, a to po dobu celé účetní životnosti vozidla, čili 10 let.
Město tedy na přelomu roku 2022/2023 vypíše soutěž na nového dopravce a po dobu dalších 5 let je stanovená stejná podmínka jako ve fázi udržitelnosti projektu. Autobusy se nabídnou dále „stávajícímu“ či novému dopravci. Co když autobusy nebude nový dopravce chtít? Jaké jsou další závazky? Nebude tím pro stávajícího dopravce (příjemce dotace) ohrožena dotace?
Pokud dopravce ukončí v době životnosti pořízeného vozidla provozování veřejných služeb v přepravě cestujících, je povinen nabídnout vozidlo zájemci, který provozuje veřejnou hromadnou dopravu v rámci platné smlouvy o veřejných službách v souladu s §20 zákona č. 194/2010 Sb. Vozidla budou převedena na nového provozovatele, který bude provozovat linky veřejné hromadné dopravy, na základě transparentního nabídkového (výběrového) řízení podle platné legislativy, a to za zůstatkovou účetní hodnotu (viz bod 13). - tedy "nabízení" musí být otevřené, tj. i dopravcům vykonávajícím jiné závazky. Zároveň je v zájmu dopravce začít s tímto "nabízením" v dostatečném předstihu před ztrátou vlastního závazku, neboť je třeba neustále plnit stanovené proběhy. "Nabízení" je třeba opakovat, dokud nebude nový provozovatel vozidel vybrán, jinak se příjemce skutečně vystavuje riziku vrácení dotace.
Odpověď ze dne 30. září 2016
Byl tento článěk pro vás užitečný?