Základní registry - aktuální informace na jednom místě
Základní registry jsou zabezpečené databáze, kde se shromažďují informace o občanech i institucích včetně osobních údajů, technických parametrů budov aj.
Programové období: |
2007-2013 |
Operační program: |
IOP |
Příjemce: |
Ministerstvo vnitra ČR, Český statistický úřad, Český úřad zeměměřický a katastrální, Úřad pro ochranu osobních údajů |
Zahájení projektu: |
1.7.2008 |
Ukončení projektu: |
31.12.2012 |
Téma projektu: |
eGovernment |
Stav projektu: |
Dokončený
|
Postupně vznikly čtyři základní registry: Registr obyvatel, Registr osob, Registr územní identifikace, adres a nemovitostí a Registr práv a povinností. Všechny tyto registry fungují v rámci jednoho informačního systému, který spravuje Správa základních registrů.
Registr obyvatel pod ministerstvem vnitra shromažďuje údaje o fyzických osobách (příjmení, jméno, datum narození, doručovací adresa apod.). Registr osob spravovaný Českým statistickým úřadem se zaměří na ekonomické jednotky: živnostníky, firmy, občanská sdružení, orgány veřejné moci a organizační složky zahraničních právnických osob. Registr územní identifikace, adres a nemovitostí v gesci Českého úřadu zeměmeřického a katastrálního bude tvořit údaje o základních územních a správních celcích. Registr práv a povinností v kompetenci ministerstva vnitra bude mj. garantovat oprávněnost při nakládání s údaji o fyzických nebo právnických osobách. Na bezpečnost dat v registrech dohlíží Úřad pro ochranu osobních údajů.
Díky registrům budou mít všechny státní úřady přístup k potřebným datům a lidé nebudou muset chodit na jednotlivé úřady zvlášť. Díky tomu také dojde k odstranění duplicitních a neaktuálních údajů a daleko vyšší efektivitě všech souvisejících procesů.
|
Výše dotace EU: |
2 599 197 713,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
490 493 659,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
3 089 691 372,00 Kč |