Úprava informačního systému ODok

Pod označením ODok neboli „Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy, Parlamentem a Kanceláří prezidenta republiky“se dnes skrývá celá řada systémů, díky nimž může státní správa jednoduše fungovat a naplňovat vizi, aby mezi úřady neobíhali lidé, ale data. Ty nejznámější jsou eKlep, systém pro přípravu materiálů před jednáním vlády, či eVláda,  knihovna dokumentů pro jednání vlády. Po deseti letech fungování nastal čas tento systém zásadně zmodernizovat a zefektivnit.

Programové období: 2007-2013
Operační program: IOP
Příjemce: Úřad vlády ČR
Zahájení projektu: 1.4.2010
Ukončení projektu: 31.7.2013
Téma projektu: eGovernment
Stav projektu: Dokončený

Deset let vývoje systému, resp. jeho různorodých komponent, si vybralo nevyhnutelně svou daň. ODok je dnes spletí několika prakticky nezávislých součástí, což přináší technologická omezení vyplývající z postupného vzniku jednotlivých komponent systému, a tím i rozdílné systémové nároky. Vůči uživatelům se jeví jako problematická nemožnost zapracování některých změnových požadavků kvůli technologickým omezením, zastaralá grafická prezentace a ztížená správa systému.

Díky modernizaci dojde ke komplexní revizi funkcí systému a novému vytvoření některých jeho součástí.  Pro běžného uživatele přinese rychlejší a kvalitnější vyhledávání, přívětivější grafiku a možnost prohlížení i přes chytré telefony a tablety. Administrátoři ocení zjednodušenou správu systému. V rámci oběhu dokumentů bude ODok zahrnovat úpravu procesů podle aktuálních pravidel pro přípravu materiálů pro vládu, povinné provázání jednotlivých fází při přípravě materiálů a vzájemně se odkazujících usnesení vlády. Významnou součástí systému bude i vytvoření technického a legislativního helpdesku. Ten bude představovat jednoduché, přehledné a centralizované místo podpory pro celou státní správu.

Výše dotace EU: 42 914 791,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 7 584 185,00 Kč
 
Celková částka: 50 498 976,00 Kč