Czech POINT

Skončila doba zbytečného obcházení úřadů, hodinová čekání či zdlouhavé dojíždění. Už si nikdo nemusí brát dovolenou, aby si jel vyřídit výpis z katastru nemovitostí do vzdáleného města. Nový systém Czech POINT nabízí pohodlný způsob, jak z jediného místa komunikovat s úřady a institucemi.

Programové období: 2007-2013
Operační program: IOP
Příjemce: Ministerstvo vnitra ČR
Zahájení projektu: 1.1.2008
Ukončení projektu: 31.12.2012
Téma projektu: eGovernment
Stav projektu: Dokončený

Czech POINT, neboli Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, je asistovaným místem výkonu veřejné správy, kde může každý člověk zažádat o výpis z rejstříku trestů, katastru nemovitostí, datovou schránku či provést autorizovanou konverzi na žádost.

Czech POINTy jsou v současné době rozšířeny na více než 6600 obecních a krajských úřadech, vybraných pracovištích České pošty, zastupitelských úřadech či kancelářích notářů. To přináší značné ulehčení komunikace se státem. V některých situacích stačí dojít pouze na jeden úřad. V konečné fázi by občan mohl své záležitosti vyřizovat i z domova prostřednictvím internetu.

Jen pro ilustraci: před zavedením Czech POINTů museli žadatelé čekat na soudech několik hodin, často celý den. Nyní tato agenda zabere zhruba dvě hodiny, včetně 30 minutového zpracování výpisu rejstříku trestů. Žadatel si navíc může ověřený výpis vyzvednout na jakémkoliv kontaktním místě anebo si jej nechat zaslat poštou domů.

Výše dotace EU: 210 373 303,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 85 066 697,00 Kč
 
Celková částka: 295 440 000,00 Kč