Podzemní parkoviště P+G
Je možné v rámci SC 1.2 realizovat podzemní parkoviště P+G?
Parkoviště jsou podporována s přímou vazbou na veřejnou hromadnou dopravu a cílem je snížení využívání individuální automobilové dopravy. Přístup ŘO IROP k přijatelnosti samotného P+G vychází z těchto formulací v Programovém dokumentu IROP: "v případě samostatných projektů na parkovací systémy (P+R, P+G, B+R) je nezbytné přizpůsobit velikost projektu očekávané vytíženosti a využitelnosti pro podporu multimodality a využití VHD". Proto parkoviště bez ohledu na jeho označení musí vždy fungovat zároveň jako přestupní uzel, tj. nejlépe s přímou doložitelnou vazbou na veřejnou hromadnou dopravu.
Pokud není vazba na VHD, je zásadním rozhodujícím aspektem podpora multimodality. Parkoviště P+G pak může být podpořeno v případě, kdy současně s projektem vznikne v přímé vazbě na parkoviště (parkovací dům) nová pěší zóna nahrazující uliční prostor původně přístupný automobilové dopravě.
Budování podzemních parkovišť P+G není vyloučeno, ale je otázkou, do jaké míry je efektivní vzhledem k nákladům potřebným pro jeho vybudování a poměru dotace k dosažené hodnotě indikátoru.
Odpověď ze dne 11. srpna 2015
Byl tento článěk pro vás užitečný?