Základní registry - aktuální informace na jednom místě

Základní registry jsou zabezpečené databáze, kde se shromažďují informace o občanech i institucích včetně osobních údajů, technických parametrů budov aj.

Programové období: 2007-2013
Operační program: IOP
Příjemce: Ministerstvo vnitra ČR, Český statistický úřad, Český úřad zeměměřický a katastrální, Úřad pro ochranu osobních údajů
Zahájení projektu: 1.7.2008
Ukončení projektu: 31.12.2012
Téma projektu: eGovernment
Stav projektu: Dokončený

Postupně vznikly čtyři základní registry: Registr obyvatel, Registr osob, Registr územní identifikace, adres a nemovitostí a Registr práv a povinností. Všechny tyto registry fungují v rámci jednoho informačního systému, který spravuje Správa základních registrů.

Registr obyvatel pod ministerstvem vnitra shromažďuje údaje o fyzických osobách (příjmení, jméno, datum narození, doručovací adresa apod.). Registr osob spravovaný Českým statistickým úřadem se zaměří na ekonomické jednotky: živnostníky, firmy, občanská sdružení, orgány veřejné moci a organizační složky zahraničních právnických osob. Registr územní identifikace, adres a nemovitostí v gesci Českého úřadu zeměmeřického a katastrálního bude tvořit údaje o základních územních a správních celcích. Registr práv a povinností v kompetenci ministerstva vnitra bude mj. garantovat oprávněnost při nakládání s údaji o fyzických nebo právnických osobách. Na bezpečnost dat v registrech dohlíží Úřad pro ochranu osobních údajů.

Díky registrům budou mít všechny státní úřady přístup k potřebným datům a lidé nebudou muset chodit na jednotlivé úřady zvlášť. Díky tomu také dojde k odstranění duplicitních a neaktuálních údajů a daleko vyšší efektivitě všech souvisejících procesů.

Výše dotace EU: 2 599 197 713,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 490 493 659,00 Kč
 
Celková částka: 3 089 691 372,00 Kč