Obchodní rejstřík v novém a s řadou užitečných funkcionalit

Projekt přinesl zásadní modernizaci systému informačního systému obchodního rejstříku v návaznosti na základní registry veřejné správy a nové funkcionality, které ocení různé cílové skupiny. Projekt byl úspěšně dokončen v červnu 2012 a od té doby se ozývají pozitivní ohlasy jak ze strany rejstříkových soudů, tak ze strany další uživatelské veřejnosti.

Programové období: 2007-2013
Operační program: IOP
Příjemce: Ministerstvo spravedlnosti
Zahájení projektu: 1.4.2009
Ukončení projektu: 15.6.2012
Téma projektu: eGovernment
Stav projektu: Dokončený

Nový obchodní rejstřík usnadňuje každodenní činnost zaměstnanců soudů díky celé řadě nových funkcionalit souvisejících s propojením sytému se základními registry, informačním systémem datových schránek, živnostenským rejstříkem, evropským rejstříkem, systémy ARES či RES a dalšími databázemi.

Podnikatelé, nepotřebují-li k úkonu souhlas dalších jednatelů, získají zase ověřený výpis z obchodního rejstříku obratem v elektronické podobě a zdarma. A chce-li podnikatel provést změny v zápisu do rejstříku, použije k tomu jednoduchý interaktivní formulář. Jakékoliv nakládání s daty v obchodním rejstříku je nyní jednodušší, rychlejší a zároveň bezpečné.

Nelze opomenout ani zefektivnění vnitřních procesů Ministerstva spravedlnosti. Nový informační systém umožnil přímou integraci dat s dalšími agendovými informačními systémy státní správy, čímž se zvýšila účinnost kontrol a snížilo riziko chybovosti.

Výše dotace EU: 74 734 957,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 13 188 524,00 Kč
 
Celková částka: 87 923 481,00 Kč